در این نشریه بخشهای گوناگونی مانند سر مقاله، شعر، آشنایی با نویسندگان امروز و داستان در دو حوزه تالیف و ترجمه به چاپ میرسد. شعرها از دستاندرکاران نشریه یا شاعران جوان است. معرفی نویسندگان امروز با هدف آشنایی مخاطب کودک و نوجوان با نویسندگان موفق، با عنوان های گوناگون «روشنفکران کوچک دانشآموز»، «کودکی نویسندگان امروز»، «مصاحبه با نویسنده» و «کلاس» به چاپ میرسد. آثار و دستنوشتههای مخاطبان شامل نقاشی، داستان، شعر ترجمه و نامه است. صفحههای پشت جلد این نشریه به نقاشی کودکان اختصاص دارد. نشریه در قطع رقعی، با جلد مقوایی، حدود 1?? صفحه به صورت سیاه و سفید به چاپ میرسد.
شرکت هیوندا از بدو ورود به بازار خودرو توانست با فروش میلیون ها دستگاه اتوموبیل به یک شرکت بزرگ جهانی تبدیل شود. رشد و توسعه این شرکت بیشتر مدیون لوازم و قطعاتی بود که در ساخت خودروها استفاده می شد. به دلیل بالا بودن کیفیت قطعات خیلی از افراد و صاحبان خودرو به خرید لوازم هیوندا به عنوان قطعه یدک برای خودرو خود اقدام می کنند.
کیفیت و خرید لوازم هیوندا
به طور یقین فروش بالای خودروهای هیوندا نشان از این دارد که قطعات و لوازم یدک هیوندا دارای کیفیتی بالا و ساختاری قوی هستند و همین مسئله افراد زیادی را برای خرید لوازم هیوندا ترغیب می کند.
این شرکت با حضور فعال و انجام استراتژی های هوشمندانه اقتصادی توانست روند خرید و فروش بازار خودرو را از سمت شرکت های آلمانی یا آمریکایی به سمت کشور خود یعنی کره جنوبی کشاند.
از کیفیت خودرو های هیوندا تا آنجا می توان گفت که برخی از اتوموبیل های این شرکت برای مقاصد نظامی هم استفاده می شوند. به طوری که خودرو های شرکت هیوندا ساخته شده اند تا از سرنشینان خود در برابر حوادث محافظت نمایند.
این کار فقط به لطف قطعات و لوازم با کیفیت و خوش ساخت شرکت هیوندا امکان پذیر می باشد. خرید لوازم هیوندا علاوه بر اینکه شاید قیمت آن ها کمی بالا باشند اما کاملا ارزش خرید دارند حال چه قطعات استوک یا کاملا نو باشند.
این شرکت با در نظر داشتن آنچه افراد از خرید لوازم هیوندا انتظار دارند سعی به بالا بردن کیفیت هر چه بهتر و همچنین بالا بردن سطح ایمنی آن ها تلاش می کند تا وجه خود را در سطح جهانی بهبود بخشد و درصد بیشتری از بازار را برای خود کند.
و اما در رابطه با قیمت خرید لوازم هیوندا باید گفت به دلیل فشارهای اقتصادی بر کشور به طور طبیعی سطح قیمت ها بالا تر از سطح معمول می باشند چرا که قطعات اصل و اورجینال از خارج به کشور وارد می شوند.
بسیاری از افراد متقاضی خرید لوازم هیوندا از قیمت های لوازم و قطعات نو ناراضی هستند به همین دلیل سعی در پیدا کردن و خرید قطعات استوک و یا در حد نو می کنند.
خرید لوازم و قطعات شرکت هیوندا
خرید لوازم استوک یک راه عقلانی و به صرفه اقتصادی است که بازار آن در ایران و در سال های اخیر با پستی و بلندی های زیادی همراه بوده است.
خرید لوازم هیوندا به صورت استوک به این معنا نخواهد بود که این نوع محصولات بی کیفیت بوده و افراد فقط برای اینکه مجبورند آن ها را خریداری می کنند، خیر به هیچ عنوان این طور نیست. در واقع از گذشته هم خریداران لوازم استوک می خریدند چرا که در بعضی مواقع مشاهده می شود قطعه یا قطعات دست دوم از قطعات نو هیچ چیز کم ندارند.
این نوع قطعات با داشتن کیفیتی نزدیک به کیفیت لوازم نو و همچنین داشتن قیمتی بسیار کمتر از دیگر محصولات، برای خریداران بسیار جذاب می باشند.
البته در هر دو صورت یعنی خرید لوازم هیوندا به صورت نو یا استوک هدف فقط حفظ جان و امنیت سرنشینان خودرو می باشد، پس با توجه به این موضوع قیمت لوازم خودروهای هیوندا آنچنان اهیمتی ندارند.
ساختار قطعات خودرو های شرکت هیوندا
مسلما چنین شرکتی با ساخت قطعات ناسالم و بی کیفیت به چنین عظمت و قدرتی در صنعت خودرو سازی نرسیده است.
همانطور که در سطر های قبلی گفته شد بعضی از خودروهای این شرکت برای مقاصد و امور نظامی استفاده می شوند که این خود نشان از آن دارد که ساختار قطعات این نوع اتوموبیل ها دارای استحکام و قدرت عملی بالا هستند.
خرید لوازم و قطعات شرکت هیوندا
پس با این توضیح می توان گفت نیازی نیست افراد برای خرید لوازم هیوندا نگران باشند چرا که از کیفیت و ساختار خوبی که این قطعات دارا هستند کاملا آگاهی دارند.
البته باید توجه داشت خریداران باید از مراکزی خریداری نمایند که معتبر بوده و استاندارد های لازم برای خرید و فروش قطعات را داشته باشند. چرا که خیلی از افراد برای خرید لوازم هیوندا دست به کار می شوند اما چیزی که در نهایت بدست می آورند یک قطعه ناسالم است که فقط باعث خراب شدن خودرو می شود و هیچ کس هم مسئولیتی را به گردن نمی گیرد.
بنابراین حتما قبل از انتخاب و خرید خود تحقیق کنید کدام یک از مراکز فروش از قیمت ها و استاندارد های لازم برخوردار هستند تا یک خرید بی دردسری را داشته باشید، در واقع باید گفت بیشتر ذهن فرد باید متوجه پیدا کردن یک فروشگاه خوب باشد.
برخی نکات برای خرید لوازم هیوندا
متاسفانه خرید و فروش لوازم تقلبی هیوندا مانند بسیاری از دیگر محصولات در بازار رواج دارد و خریداران نیز به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات لازم این قطعات را خریداری می نمایند و خودرو خود را بیشتر در معرض خرابی قرار می دهند.
برای خرید لوازم هیوندا یا در کل هر وسیله ای بهترین کار این است که با چند نفر که در این بازار فعالیت می کنند مشورت نموده و سپس محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. البته شما می توانید هولوگرام محصول را بررسی کنید که اینکار بسیار آسان است و وقت زیادی هم نمی گیرد.
خرید لوازم و قطعات شرکت هیوندا
در بعضی موارد نیز شما می توانید با نگاه کردن به قطعه یا قطعات خیلی راحت متوجه شوید که آن محصول اصل است یا خیر. برای مثال پر رنگ یا کم رنگ بودن یک قطعه نشان از این دارد که محصول مورد نظر تقلبی است و همینطور می تواند نشان از بی کیفیت بودن آن باشد.
حتما توجه داشته باشید که برای خرید لوازم هیوندا محصولات به هیچ عنوان نباید خرابی یا شکستگی داشته باشند این یکی از بهترین دلیل ها برای مراجعه افراد به مراکز فروش معتبر است چرا که در این فروشگاه ها محصولات خراب جایی ندارند و همینطور عواقب قضایی جدی برای فروشنده در بر خواهد داشت.
اگر شما تمایل به گرفتن اطلاعات و یا خرید قطعات استوک یا نو برای خودروی جنسیس دارید، می توانید بر روی لوازم جنسیس استوک کلیک کرده تا از جدید ترین اخبار این نوع خودرو با خبر شوید.
بعد از تحول بزرگی که در تولید شیرآلات ساختمانی رخ داد، تولید شیرهای توکار را میتوان بزرگترین تحول صنعت شیرآلات، به خصوص در ارتباط با طراحی معماری و دکوراسیون ساختمان به حساب آورد . به شیرآلاتی که تمامی مکانیزمهای آن نظیر لولهها و اتصالات، کارتریج، دایورتر و … درون دیوار قرار میگیرد و تنها قاب روی مغزی و دسته شیرآلات بیرون دیوار اجرا میشود و قابل رویت است، شیرآلات توکار گفته می شود . این نوع طراحی برای شیرآلات فضای بیشتری در اختیار طراحان و معماران جای داده است و تحولی شگرفی در طراحی داخلی ساختمان ایجاد کرده است.
اکثر افراد فکر میکنند شیرآلات توکار را تنها در خانههای تازه ساخت میتوان به کار برد، در حالی که این تصور کاملا اشتباه می باشد. در خانههای قدیمی نیز میتوان از این شیرآلات استفاده نمود و به راحتی آنها را نصب کرد. بیشتر شیرآلات توکار نحوه نصب مشابهی را دارا هستند. با این حال امکان دارد برخی شیرآلات به علت داشتن آپشنهای خاص یا هر دلیل دیگری روش نصب متفاوتی داشته باشند. حتی امکان دارد روش نصب شیر روشویی، دوش، توالت و ظرفشویی نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشد.
در هر صورت نصب شیرآلات بخصوص شیرهای توکار یک کار تخصصی می باشد که بهتر است توسط یک فرد متخصص و ماهر صورت بگیرد. اما اگر خودتان اندکی مهارت داشته باشید با دیدن فیلمهای آموزشی، کاتالوگ محصول، یا خواندن مقالاتی مانند راهنمای نصب شیرآلات توکار در سایت های گوناگون روش نصب آن را فرا بگیرید.
نکته حائز اهمیت ایت است که نقشه لوله کشی باید از قبل تهیه شده باشد و تمام لولهها و اتصالات پشت پوشش دیوار و بصورت توکار نصب گردند زیرا هیچ کدام از این تجهیزات نباید قابل دیدن باشند. در خانههای قدیمی نیز بهترمی باشد از نقشه لوله کشی استفاده شود تا کار تخریب دیوارها و نصب شیرآلات در زمان کمتر و با هزینه کمتر انجام شود.
شیرآلات توالت فرنگی و ایرانی اندازههای خاص خود را دارند به همین دلیل قبل از انتخاب شیرآلات توکار، باید نوع توالت خود را انتخاب نمایید. اینکه توالت ایرانی میخواهید یا فرنگی، آیا توالت فرنگی شما از نوع وال هنگ است و … اهمیت زیادی دارد زیرا تغییرات در مراحل بعدی سخت و هزینه بردار خواهد بود.
کیفیت مغزی یا اینفینیتی شیرآلات توکار دارای اهمیت زیادی هستند. کیفیت پایین مغزی در این نوع شیرآلات، احتمال ایجاد نشتی و هزینههای تعمیر بسیار بالایی را داراست؛ بنابراین در هنگام خرید شیرآلات توکار، توجه ویژهای به کیفیت مغزی داشته باشید.
همراه با شیر باید بازویی، سقفی، دیواری، براکت، زانویی، سردوش و شلنگ نیز خریداری شود و نکته مهم این است این تجهیزات باید هماهنگی کامل با شیرآلات داشته باشند. در غیر این صورت نتیجه نهایی با مشکلاتی از قبیل کارکرد نادرست، یا عدم زیبایی مورد انتظار رو به رو خواهد شد.
هنگام خرید مغزی توکار، از موجودی کاور رویی و تنوع آن اطمینان حاصل کنید. زیرا بعد از خرید تنها از کاور همان برند میتوانید استفاده کنید. بنابراین بهتر است در هنگام خرید شیرآلات توکار و متعلقات آن همگی اجزا از یک برند تهیه شده باشد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.
نصب شیرآلات توکار نسبت به شیرآلات روکار سختترمی باشدو برای این کار نیاز به زمان بیشتر، تجهیزات و کمک گرفتن از متخصص نیاز دارید؛ زیرا باید تمام لولهکشیها و قسمتهای خاصی از شیر درون دیوار قرار بگیرند.
یکی از فاکتورهای مهم در خرید و نصب شیرآلات هزینههای آن می باشد. اجرای این شیرآلات درون دیوار انجام شده و در خانههای قدیمی نیاز به تخریب بخشی از دیوار و جایگذاری لولهها و اتصالات دارد که همه این موارد باعث بالا رفتن هزینههای اجرا و عمل خواهند شد.
امکان دارد قسمت خارجی شیرآلات توکار شما خراب شوند در این صورت به راحتی به قسمت معیوب دسترسی داشته و میتوانید آن را تعمیر کنید ولی اگر قسمتهای نصب شده در دیوار دچار خرابی بشوند باید دیوار را خراب کرده تا بتوانید آن را تعمیر کنید. اینکار هم زمان زیادی نیاز دارد، هم هزینه بالایی در پی خواهد داشت.
البته باید اشاره کرد که برخی از مدلهای نسل جدید شیرآلات توکار، برای تعمیر نیازی به تخریب دیوار ندارند و تنها با باز کردن چند مهره میتوان آن را از دیوار خارج کرده و پس از عیب یابی و تعمیر دوباره نصب کرد.
شاید شیرهای توکار در خانهها و فضاهای کوچک بهترین انتخاب باشند، اما در اینجا ضخامت دیوار اهمیت خاصی پیدا میکند و برای نصب شیرآلات توکار و تجهیزات وال هنگ مانند فلاش تانک توکار، نیاز به فضای کافی در دیوار است. به همین دلیل در دیوارهایی با ضخامت کم امکان نصب این تجهیزات وجود ندارد.
در صورت خرابی لولهها و شیرآلات امکان نشتی آب و نفوذ آن به دیوار وجود دارد. این نشتی میتواند باعث آسیب دیدن دیوار شود. البته در برخی از مدلها از صفحه فلزی نگهدارنده و لاستیک دیافراگم استفاده میشود تا امکان نفوذ آب و در پی آن خرابی دیوار وجود نداشته باشد.
در اکثر شیرهای توکار از سوپاپ یا دایورتر برای انتقال آب به سر دوش استفاده میشود. از آنجایی که آب همیشه رسوباتی همراه خود دارد با گذشت زمان موجب گرفتگی، کاهش فشار آب یا حتی شکستن سوپاپ میشود. در بعضی مدلها با حذف کردن سوپاپ و تعبیه دایورتر در کارتریج از این مشکل جلوگیری میشود.
شیرآلات توکار به علت قرار گرفتن در دیوار از یک لایه محافظ شامل میشوند که موجب می گردد صدمات خاصی به آنها وارد نگردد و در برابر پوسیدگی نیز مقاومترو مستحکم تر باشند. همین موضوع باعث افزایش عمر شیرهای توکار می گردد.
این شیرآلات نسبت به شیرآلات کلاسیک اهرمی زیبایی بیشتری دارند و میتوانند فضای سرویس بهداشتی را خاص و لوکس جلوه دهند.
شیرآلات توکار نیاز به فضای کمتری دارند و برای محیطهای کوچک بسیار مناسب می باشند.
تمیز کردن این شیرآلات بسیار راحتتر از شیرآلات روکار است.
کاهش در مصرف آب یکی از مهمترین مزایای شیرآلات توکار می باشد.
به طور کلی باید گفت قیمت شیرآلات توکار تفاوت چندانی با شیرآلات روکار ندارد. بسته به برند مورد نظر، کیفیت و آپشنها، قیمت شیرآلات توکار متغیر است. شما میتوانید قیمت به روز بهترین برندهای شیرآلات توکار را در وب سایت چلونگر مشاهده کنید.
فروشگاه آنلاین اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالا ها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند .
برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سایت های پیشرفته حتی سبد خرید مشتری خود را تا مراجعه بعدی به سایت محفوظ نگه می دارند.
بنابراین مشتری در طی چند روز می تواند یک سبد خرید را تکمیل نماید و سپس هزینه ی آن را پرداخت کرده و خدمات و کالای خود را دریافت نماید . ارائه خدمات در فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا غیر حضوری ( مجازی ) باشند . از خدمات فیزیکی می توان خرید کتاب، مایحتاج زندگی، موبایل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازی می توان به فروش فیلم، موسیقی و . . . اشاره نمود.مهمترین مزیت فروشگاه های اینترنتی در دسترس بودن آنهاست؛ خریدار در هر مکان و موقعیتی فقط با دسترسی به اینترنت می تواند خرید خود را انجام دهد . این روش یک نوع تغییر مدل در شیوه ی تجارت محسوب می شود؛ و برای فروشنده و مشتری سودمند می باشد . اما شروع این تجارت هم نیاز به یک سری عوامل دارد که عدم رعایت آنها می تواند ضررهایی را در پی داشته باشد.
در ذیل به برخی از این عوامل و نکات اشاره می شود:
? یک فروشگاه آنلاین اینترنتی از نظر سرمایه گذاری و مدیریت، هیچ فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. همان طور که شما برای راه اندازی یک مغازه در یک مرکز خرید باید هزینه صرف کنید اگر برای طراحی سایت خود هزینه ی کافی انجام ندهید، هیچ سودی عاید شما نخواهد شد.
? امنیت فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.
همان طور که افراد به فکر امنیت مغازه ی خود هستند، باید خیلی بیشتر امنیت فروشگاه اینترنتی را
در نظر بگیرند؛ زیرا سارقان اینترنتی خیلی ماهرتر از سارقان فیزیکی عمل می کنند.
? فروشگاه آنلاین اینترنتی هم نیاز به تبلیغات کارآمد دارد .
همان گونه که افراد برای رونق مشاغل خود از تبلیغات استفاده می نمایند؛ یک فروشگاه اینترنتی هم برای اینکه مطرح شود باید در وهله اول فروشگاه خود را در بین مردم مطرح کند و لازمه ی این کار انجام تبلیغات گسترده است .
با وجود این که اینترنت یک رسانه جدید محسوب می شود؛ ولی قوانین اصلی کسب و کار به قوت خود باقی و در این رسانه نیز کاربرد دارد .
مقایسه فضای کار اشتراکی با شتاب دهندهها و مراکز رشد
وبلاگ مقالات مقایسه فضای کار اشتراکی با شتاب دهندهها و مراکز رشد
مقایسه فضای کار اشتراکی با شتاب دهندهها و مراکز رشد نشان میدهد که این مجموعهها از لحاظ اهداف، تأمین مالی و … تفاوتهایی دارند.
اگر به فکر راهاندازی یک استارتاپ هستید،
احتمالا دغدغه تأمین سرمایه، تیمسازی و انتخاب محلی برای استقرار تیم خواب راحت از چشمتان ربوده است.
ما یک خبر خوب و یک خبر بد برایتان داریم.
خبر خوب این است که همه این موارد را میتوان در اکوسیستمهای مختلف یک دنیای استارتاپی یافت.
خبر بد اما این است که همه این مزایا، به تنهایی در یک مجموعه یافت نمیشود.
ما در این مقاله به بررسی و مقایسه فضای کار اشتراکی، مراکز رشد و شتابدهندهها میپردازیم.
در پایان با توجه به شرایطتان میتوانید بهترین مجموعه برای همکاری را انتخاب کنید.
مراکز رشد
اهداف
بنیانگذاران استارتاپها با همکاری مراکز رشد به دنبال یافتن اولین مشتریان خود هستند.
به طور معمول، مراکز رشد در حوزه خاصی مانند فناوری فعالیت میکنند.
دوره زمانی
نکته جالب در مورد مراکز رشد، این است که آنها به هیچ برنامه و یا جدول زمانی وابسته نیستند.
در بیشتر موارد، آنها از ? ماه تا یک سال و با چارچوب زمانی کلی کار میکنند.
از آنجا که آنها به استارتاپها کمک میکنند تا از مرحله ایده به MVP برسند، پیشبینی مدت زمان آن دشوار است.
به همین دلیل، آنها وقت زیادی را برای استارتاپها در نظر میگیرند
و میدانند که احتمالاً برخی از فعالیتها در طول مسیر تکرار میشوند.
تأمین مالی
غالباً مراکز رشد برای مؤسسان تأمین سرمایه انجام میدهند،
اما بندرت پیش میآید که کل هزینهها را بر عهده بگیرند.
سرمایه، متناسب با اندازه مرکز رشد و نیازهای استارتاپ در نظر گرفته میشود.
برای این سرمایهگذاری، بنیانگذاران استارتاپ معمولاً موظفند تا ?? درصد از سهام خود را به مرکز رشد ارائه دهند.
فواید
مراکز رشد برای کارآفرینان و تیمهای پذیرفته شده، ارزش منحصر بفردی خلق میکنند.
نه تنها استارتاپها برای ورود مجبور به پرداخت هزینهای نیستند،
بلکه یک فضای کاری به صورت کاملا رایگان در اختیار آنها قرار میگیرد.
علاوه بر فضا و سرمایه، مراکز رشد استارتاپها، شبکه گستردهای از مربیان و متخصصین خبره را برای همراهی استارتاپها در مراحل مختلف رشد در نظر میگیرند.
مراکز رشد به جای اینکه فقط درگیر تأمین کمکهای مالی شوند،
کمکهای غیر مالی نیز به بنیانگذاران ارائه میدهند.
شتابدهندهها
اهداف
هدف یک شتاب دهنده استارتاپ مشخص است: آنها به خاطر تسریع در فرآیند رشد استارتاپها به وجود آمدهاند.
عموما استارتاپها در اوایل چرخه رشد خود مشتری سودآوری ندارند و به همین دلیل شتاب دهندهها با سرمایهداران و سرمایهگذاران همکاری میکنند.
وجود سرمایهگذاران یکی از دلایل اصلی ارزشمند بودن شتابدهندهها برای استارتاپها است.
هدف یک شتابدهنده، همسو کردن سرمایهگذاران با بنیانگذاران استارتاپها به منظور هم افزایی است، که نوآوری و رشد سریع را تسهیل میکند.
دوره زمانی
شتاب دهندهها معمولاً در یک بازه زمانی ثابت کار میکنند،
که هر سال به دو یا سه دوره زمانی تقسیم میشوند.
تعداد استارتاپها در هر دوره، از ?? تا ??? متغیر است،
اما وجود استارتاپهای بیشتر در هر دوره، میزان بودجه موجود برای هر کدام را محدود میکند.
هر دوره، ?-? ماه به طول میانجامد و طی آن زمان از استارتاپها انتظار میرود
تمام فعالیتهای قانونی و مالی خود را به طور کامل انجام دهند،
با شناخت بازار هدف فعالیتهای بازاریابی خود را شروع کنند
و در نهایت به سود برسند.
اساساً شتابدهندهها سعی میکنند طی چند ماه، کارهایی را که معمولاً در یک سال انجام میشود را به نتیجه برسانند.
پیوستن به شتابدهندهها
اکثر شتابدهندهها فقط تیمها را پذیرش میکنند،
اما اگر پای یک ایده ناب در میان باشد،
تعداد معدودی از آنها برای تأمین سرمایه یک کسبوکار بدون تیم نیز مؤافقت میکنند.
تأمین مالی
پیوستن به یک شتابدهنده هیچ هزینهای در پی ندارد.
یکی از بزرگترین مزیت شتابدهندگان نسبت به مراکز رشد و برخی از مجموعههای دیگر، این است که آنها به بنیانگذاران استارتاپها، یک برنامه مدون ارائه میدهند.
برخی حتی با استفاده از ابزارهای متنوع، امکان دسترسی به این برنامه را از راه دور در اختیار استارتاپها قرار میدهند.
علاوه بر آموزش، شتابدهندهها بسیاری از مزایای مهم دیگر، مانند شبکه گستردهای از سرمایهگذاران و کارمندان خبره را در اختیار استارتاپها قرار میدهند.
شتابدهندهها، استارتاپهای پذیرش شده را از مرحله نمونه اولیه تا تولید محصول نهایی و مقیاسپذیری آن، همراهی و حمایت میکنند.
یک نکته مهم
اکثر شتابدهندهها، مانند مراکز رشد، در یک حیطه عمومی فعالیت دارند.
اما برخی از آنها حیطه محیط زیست و یا امنیت سایبری برایشان در اولویت قرار دارد؛
یا حتی علاقه خاصی به شرکتهایی که مؤسس آنها زنان هستند نشان میدهند.
اگر استارتاپ دارید حتما در شهر خود به دنبال شتاب دهنده باشید،
زیرا این شتاب دهندهها، معدنی از تجربه و اطلاعات هستند
که میتوانند آن را به شما منتقل کنند.
فضای کار اشتراکی
اهداف
هدف اصلی یک فضای کار اشتراکی، فراهم کردن دفاتر انعطافپذیر و مقرون به صرفه برای استارتاپها و مشاغل کوچک است.
شرکتهای بزرگ، اجاره و یا خرید فضای اداری را بسیار سودمند میدانند،
اما برای مشاغل جدید، ریسک و بار مالی بزرگی محسوب میشود.
به همین دلیل، فضاهای کار اشتراکی، گزینه جدید و جالبی برای مستقر شدن تیمها یا افراد هستند.
دوره زمانی
تقریباً هیچ وقت یک برنامه زمانی مشخص، یا برنامهای که استارتاپها هنگام پیوستن به یک فضای کار اشتراکی دنبال کنند، وجود ندارد.
برای فضای کار اشتراکی معمولاً اجاره بها ماهانه پرداخت میشود.
قیمت فضاهای کار اشتراکی با توجه به تعداد میز و صندلی و یا عمومی و خصوصی بودن فضا برای هر تیم متفاوت است.
در اکثر مواقع قرارداد بلندمدت استارتاپها جهت استقرار در یک فضای کار اشتراکی شامل تخفیف میشود.
پیوستن به فضای کار اشتراکی
بهترین نکته در مورد فضاهای کار اشتراکی برای استارتاپها، این است که هیچ فرآیند ثبت درخواستی برای عضویت وجود ندارد.
هرگاه که تصمیم به استفاده از فضای کار اشتراکی گرفتید
کافیست تصمیمتان را اعلام کنید و البته دست در جیب کنید!
تأمین مالی
نکتهای مهم در مورد فضای کار اشتراکی، این است که استارتاپها نیز برای کار در این فضاها باید هزینه پرداخت کنند.
اما روی دیگر سکه این است که بنیانگذاران استارتاپها، میتوانند تمام سهام خود را حفظ کنند.
فضاهای کار اشتراکی معمولاً در ازای ارائه خدمات درخواست سهام نمیکنند.
فواید
مانند مراکز رشد و شتاب دهندهها، فضاهای کار اشتراکی نیز محیطی دلنشین را فراهم میکنند.
همه آنها قهوه، چای، و آب رایگان و برخی حتی میان وعده رایگان نیز دارند.
گرچه فضاهای کار اشتراکی به بنیانگذاران نوپا امکان دسترسی به سرمایهداران و مشاوران سرمایه گذار را نمیدهد،
اما در دل این فضاها فرصتهای همکاری نهفته است.
اگر شما یک استارتاپ نوپا هستید
و برای راهاندازی کسبوکارتان به حمایت نیاز دارید،
فضای کار اشتراکی را انتخاب نکنید.
اگر یک استارتاپی هستید که به میزان قابل قبولی از تولید محصول رسیده و در مرحله سوددهی هستید،
فضای کار اشتراکی یک گزینه عالی برای شما است.
همانطور که میبینید، استارتاپها برای تأمین سرمایه گزینههای زیادی پیش رو دارند.
این که آیا شما فقط یک کارآفرین با یک ایده خاص هستید،
یا یک شرکت کاملاً سودآور؛
همیشه گزینهای برای شما وجود دارد.
نکته اصلی این است که تفاوتهای موجود در گزینهها را بدانید.
مقایسه فضای کار اشتراکی با دیگر مجموعهها
در مقایسه فضای کار اشتراکی باید گفت،
مراکز رشد استارتاپ طرح لازم را به تیمهای اولیه ارائه میدهند تا از مرحله ایده به محصول اولیه برسند.
شتابدهندهها بیشتر با تیمهایی کار میکنند که به تولید محصول نهایی رسیدهاند،
و به دنبال رشدی سریع هستند.
و در آخر اینکه، اگر نیازی به سرمایههای مادی برای پیشبرد اهداف استارتاپ خود ندارید،
فضای کار اشتراکی را به طور جدی در نظر بگیرید؛
زیرا آنها بسیاری از مزایای شتاب دهندهها و مراکز رشد را ارائه میدهند،
اما از تیم استارتاپ هیچ گونه سهامی درخواست نمیکنند.
آیا تاکنون از شتابدهندهها، مراکز رشد یا فضای کار اشتراکی استفاده کردهاید؟ چه تفاوتها یا شباهتهای دیگری دارند؟
نظراتتان را با ما در میان بگذارید.
مقایسه فضای کار اشتراکی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
شماره دفتر کار: ???????????
آدرس دفتر کار: شعبه مرکزی: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خیابان ابوالفضل صمیع، شعبه باغ بهشت
https://www.linkedin.com/company/paradisehub
https://twitter.com/paradisehubir
https://www.instagram.com/paradisehub.ir